Kvalitet

Service med resultatet i fokus.

RO-Gruppen är en garant för högsta kvalitet och servicegrad.

Kvalitet ska genomsyra allt vi gör, från första kundkontakt till färdig leverans. Vi gör det genom ett stort engagemang, förtroende och hög kompetens. Genom hög servicegrad och god, långsiktig lönsamhet ska vi upprätthålla och förstärka företagets goda anseende.

Vi på RO-Gruppen lägger stor vikt vid kvaliteten på det arbete vi utför. För att sä­kerställa en hög kvalitet i alla projekt vi arbetar i följer vi alltid våra uppsatta riktlinjer och använder oss av de verktyg vi tagit fram genom vårt verksamhetsledningssystem. Tidigt i projektet upprättar vi vår projektplan, som fungerar som ett ramverk för de processer som utförs under produktionen för att säkerställa kvaliteten.

I projektplanen listas allt från mötesrutiner och ansvarsområden för organisationen i projektet till hur vi sedan säkerställer kvaliteten under produktions skedet med hjälp av vårt egenkontrollprogram.
Kvaliteten i projektet under projekteringsskedet bevakas av organisation, både från entreprenör och beställare. Vårt mål är alltid att leverera som lägst den nivå på kvalitet som beskrivits i FFU och under projekteringsskedet detaljstuderar vi de lösningar och materialval som är föreskrivna för att tillsammans hitta de bästa lösningarna för projek­tet.

Besiktningsplan upprättas och besiktningsgrupp engageras tidigt i projektet för even­tuell kontinuerlig besiktning av färdigställda delar. På det sättet främjas dialog och sam­arbete med besiktningsgruppen och vi undviker obehagliga överraskningar på slutet.

Kundnöjdhet – höga betyg av kunderna
Efter avslutade projekt ringer vi våra kunder för att fråga dem om deras upplevelse av oss som byggentreprenör. Den feedbacken är viktigt för oss i arbetet med att ständigt vässa våra arbetssätt; vi vill utvecklas tillsammans med våra kunder genom öppen och transparent dialog. På det sättet kan vi säkerställa kundnytta och ständig förbättring i våra projekt.

För oss är det viktigt att vi förstår och kan möta kundens förväntningar på oss som entreprenör och projektets slutresultat. Utan nöjda kunder finns vi inte och det är därför glädjande att vi fortsätter få höga betyg i våra kundundersökningar. Vi lär oss samtidigt på vilka områden vi kan utvecklas ytterligare säger Johan Alte, chef Hållbarhet & Arbetsmiljö på RO-Gruppen.

Vårt snitt för 2022:
8 (skala 1-10)