Utmärkelser

En av Sveriges Bästa Arbetsplatser, för tredje året i rad

RO-Gruppen på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser för tredje året i rad.

Den 27 mars utsågs Sveriges Bästa Arbetsplatser 2019. Priset delas ut av Great Place To Work och är känt som världens största kvalitetsutmärkelse för arbetsgivare. Och nu belönas alltså RO-Gruppen med en plats på den attraktiva listan för tredje året i rad.

Maria Sigfridson, HR-chef på RO-Gruppen, kommenterar priset.
– För oss är det här beviset på att vi har en bra och fungerande arbetsplats där människor trivs, på riktigt. Att hamna på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser år efter år visar att vi har en stabilitet och långsiktighet i det vi gör. Och att vår satsning på människorna är helt rätt.

Passerade en miljard i omsättning 2018

Byggföretaget RO-Gruppen är inne i en expansiv fas där omsättningen ökat till 1,33 miljarder under 2018 och antalet medarbetare fortsätter växa. Siffrorna är resultatet av ett engagerat arbete där förtroendet från kunderna värdesätts och förvaltas. Pär Jorstadius, vice VD på RO-Gruppen, framhåller särskilt kundernas betydelse för RO-Gruppens fram-gångar, tillsammans med ett målinriktat arbete med företagskulturen. Nöjda medarbetare gör ett bättre arbete, vilket i sin tur ger nöjdare kunder och ett starkare ekonomiskt resultat. Det är just den här medvetenheten som gjort att RO-Gruppen lyckats växa med god lönsamhet.

– Våra värderingar och vår kultur är det viktigaste vi har. För att hålla den levande måste vi alla tänka och agera enligt den varje dag. I allt från beslutsfattande till hur vi bemöter varandra och våra kunder. Känslan av förtroende, engagemang, nytänkande och arbetsglädje ska vara påtaglig från första stund, säger Pär Jorstadius.

– Vi tror att ett bra företag att arbeta på också är ett bra företag att arbeta med.

Fortsätter att anta utmaningen

RO-Gruppens kommunikation utgår från konceptet Challenge:Accepted och signalerar företagets vilja att hela tiden anta nya utmaningar. Precis som tidigare kommer man att fokusera på relationen till kunder och medarbetare. Det är nyckeln till att fortsätta vara lika relevanta i framtiden.

Placering: 16
Medelstora företag (50-249 medarbetare)